Pressrelease Andra årets barnmässa i Örebro

PRESSRELEASE FOR IMMEDIATE RELEASE: (2016-09-20)

Anders Rostedt
Rowick AB
anders.rostedt@alskadeungar.com

Den roliga barnmässan för hela familjen

Örebro: Fredagen 23 till lördagen 24 september öppnar Conventum Arena i Örebro äntligen portarna för den andra barnmässan Älskade ungar. Konceptet från första året med roliga, barnvänliga aktiviteter, blandat med bra utställare i trevlig miljö, visade sig vara en succé, uppskattat både av stora som små. Vi har fortsatt på samma koncept men ribban har höjts med fler utställare, aktiviteter även för lite äldre barn och att skapa långsiktig fokus på företag som erbjuder eko-produkter och -tjänster.

Under året är det först och främst initiativtagaren Therese Wickman från Örebro som jobbat med projektet. Therese, som är tvåbarnsmamma, fd. förskollärare, uppskattad TV-personlighet under TV3-satsningen Ensam mamma söker 2013 och sedan dess erkänd mammabloggare, har i år lyckats att öka antalet utställare och få tag på högaktuella artister och föredragshållare. Vad sägs om att Robin Bengtsson från årets Melodifestival uppträder eller att vi i år kan låta alla älskade ungar bl.a. leka i en 17 meter lång(!) hinderbana från vår utställare Luftlek.se?

Vi har återigen haft tillgång till ett femtontal viktiga bloggare som varit med och marknadsfört mässan. Av dessa 15, har de tre största mammabloggarna som finns representerade, cirka 70.000 unika läsare och 100.000 sidvisningar per vecka. Vi pratar om de kända mammabloggarna Madeleine Ilmrud, den populära trettonbarnsmamman Mirka Norrström och Linn Berg som är med i TV4s satsning ”Unga föräldrar”. Under barnmässan blir det dessutom några intressanta föreläsningar, t.ex. Madeleine Ilmrud och Mirka Norrström som pratar ”Mammasnack”. Vem vill inte lyssna på två rutinerade mammor som tillsammans räknat har totalt 22 barn?

Övriga händelser är bl.a. allsång för barnen, artisten Richard Alex som uppträder på lördag, modevisning, ansiktsmålning, byggstation med lego, kramgoa maskotar för de lite mindre barnen, en stor slidekana och lek med stor fallskärm för de lite större barnen.

Therese Wickman har desstuom hjälp av Rowick AB, som driver bland annat barnparadiset Stora Holmen mitt i Örebro och är därför en pålitlig och passande samarbetspartner för Therese Wickmans barnmässa Älskade ungar.

www.rowick.se
www.storaholmen.se
www.alskadeungar.com

Program